mandag 8. desember 2014

Bloggtørke eller........

Det har vært stille på bloggen min en stund. Det betyr ikke at jeg har trappet ned, men snarere mangel på fotomuligheter og tid til å komme seg ut. November har vært utrolig hektisk både på jobb og i heimen. Dessuten har det mer eller mindre vært elendig fotovær.
Når jeg har hatt fri har det stort sett vært tåke og regn. Satser på bedre lykke i tiden fremover. Ser at mange har lagt ut bilder og står på. Det gir meg et ekstra løft til å stå på.

Synes også at Naturfotobloggene er en flott arena til å dele bilder og historier på en god måte. Det er litt arbeid, men jeg synes det er moro. Støtter Robert sitt siste innlegg på "Birding Børsesjø" fullt ut. Viktig at vi kikker innom hos hverandre og legger igjen en liten hilsen og kommentar. Det inspirerer!

Har rotet i litt i arkivet fra i sommer og legger ut noen gode minner fra en tur til Jomfruland i slutten av mai. Om ikke mange dagene snur sola og lyset kommer gradvis tilbake.
Gleder meg!

Klikk på bildene for bedre visning:



 Låvesvale-Barn Swallow (Hirundo rustica)
 7D, 300mm 2,8, f/5,0, 1/100 sec, iso 200

Grågås-Greylag Goose (Anser anser)
 7D, 300mm 2,8, f/5,0, 1/2500 sec, iso 400

Dverglo-Little Ringed Plover (Charadrius dubius)
 7D, 300mm 2,8, f/5,6, 1/400 sec, iso 200

Løvetann-Dandelion (Taraxacum officinale)
 7D, 70-200mm 2,8, f/6,3, 1/1250 sec, iso 400

Solnedgang i Jomfrulandsrenna-Sunset
 7D, 10-22mm 3,5-4,5, f/5,0, 1/1250 sec, iso 200

8 kommentarer:

  1. fine bilder, enig i at vi må forsøke å holde liv i bloggene våre og kanskje få flere til å begynne med blogging. er ikke alltid fornøyd med kvaliteten på bildene når de kommer på nettet men facebook er helt klart dårligere en blogg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takker Morten.
      Ståpå hilsen fra Esben

      Slett
  2. Vi er visst flere med `bloggtørke`.
    Veldig fine bilder du viser her hvertfall. profft og lekkert.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Irene! Hyggelig at du kikket innom. Takk for de rosende ord.
      mvh Esben

      Slett
  3. Det er vel ikke den mest aktive fototida vi er inne i nå, det kommer seg vel fremover med solsnu i desember. Ellers er jeg enig med deg i at bloggene er en arena vi bør pleie.

    SvarSlett
  4. Deilig sommerflashback å se disse bildene. Låvesvalen er flott, tenker å tilrettelegge noen reirplasser på hytta til våren.

    SvarSlett
  5. Fint å se litt sommerlige bilder også. Denne høsten har jo stort sett vært våt, mørk og trist. Håper det snart kan bli litt mer vinterlig her i nedre Telemark. Heldig jeg som er pensjonist og kan dra ut de få gangene det er litt bedre vær. Allikevel har det stort sett gått i høye iso-verdier de gangene jeg har vært på foringsplassen min, - sjelden under 2000 iso. Hva i all verden gjorde vi den gangen vi brukte 400 iso film?? Koser meg med alle blogginnleggene selv om jeg ikke er så flink til å følge opp sjøl, he, he. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for kommentaren Knut. Hyggelig at du kikker innom. Ja, jeg har lurt litt sjøl på hvordan vi gjorde det før.
      Men en blir vel litt godt vant etter hvert.
      mvh Esben

      Slett