søndag 7. februar 2016

Formasjon i snø

Av og til må jeg prøve noe annet. Jeg prøver alltid å ha noen alternativer når jeg ute å fotograferer. Det er ofte at det jeg ønsker å fotografere ikke er tilstede når jeg er ute. Da er det greit med en plan B og kanskje leke seg med andre typer motiver. 
Det medfører som oftest at turen ikke blir helt bortkastet, selv om det å være ute, i seg sjøl er en god ting. Men det er moro å komme hjem med noe artig på brikka. Det er alt for lett å bli for "smal" i forhold til det man fotograferer. Da blir det alt for mange bomturer og tomme minnebrikker.
Derfor synes jeg det er viktig å kunne se alternative motiver og leke seg med dem.
Bilde under er resultat av en slik tur. Fossekallen jeg gjerne skulle fotografert var ikke "hjemme" denne dagen. På vei tilbake til bilen kom jeg over denne "åpningen" i det som var en tlfrosset elv. Synes det ble et spennende og enkelt motiv.

1Dmk4, 120-300 2,8 + 1,4 tc, f:7,1, 1/250 sec, 640 iso

10 kommentarer:

  1. Ikke dårlig å se det motivet der...lett å gå forbi slikt. god ekponering.

    SvarSlett
  2. Slutter meg helt til det du sier her. Man må alltid ha blikket med seg og vil som oftest finne et eller annet motiv selv om det var noe helt annet man hadde i tankene. Flott vinterbilde! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takker for en hyggelig tilbakemelding Knut!

      Slett
  3. Dette ble riktig vellykket, fint

    SvarSlett